dimecres, 13 de desembre del 2017

Robocop

Any:  1987

Desenvolupat: Data East

Plataforma: ZX Spectrum, Arcade

Editat: Ocean Software

Gènere: Arcade

Deixant de costat la magnífica pel·lícula de Paul Verhoeven, Robocop va ser tot un exemple de com fer un bon arcade. Si la memòria no em traiciona, diria que vaig jugar inicialment en ZX Spectrum abans que a la versió arcade i em va fascinar. Però la sorpresa va ser encara més gran, quan a casa d’un amic que tenia el ZX Spectrum 128K, vaig poder escoltar veus digitalitzades, provinent de la fantàstica maquinaria de Sinclair. La principal diferència del mode 128K, en els videojocs d’aquell temps, era l’apartat sonor. La música que alguns títols no tenien en 48K i que per art de màgia, apareixia en la càrrega de 128K. Però es que en aquest títol, hi havien veus digitalitzades, que per aquell temps em va sembla al·lucinant i més, venint dels nostres Spectrums.

 
Robocop va ser un èxit i encara que jugués molt a la versió per Spectrum, la versió Arcade, era la millor. La mare de les versions i en aquest cas, un videojoc a tenir present pels amants del gènere.

 
Al 1990 Data East treia la segona part, Robocop 2, pel meu gust va perdre frescor tot i ser un gran arcade. Perdia aquell punt de màgia i magnífic estil visual que feia gala la versió del 1988, però cert és que oferia un altre mode de joc, alguna fase de bonus força innovadora i un excel·lent estil visual (superior en molts aspectes), amb uns sprites més grans i detallats.

Robocop 2 per Spectrum va tenir una boníssima adaptació però no em va acabar d’enganxar l’estil de plataformes que oferia.


Tot i així, a nivell visual és un prodigi i entre els dos primers títols de Robocop, van aconseguir uns sprites i uns moviments molt treballats per la màquina de Sinclair.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada